L, 6.03.2021

Zen-budismi õpetaja: kui teid kritiseeritakse, tähendab, et inimesed panevad tähele, mida te teete

Buda munk.

FOTO: Shutterstock

Ühe Lõuna-Korea mõjukaima zen-budismi õpetaja ja kirjaniku Haemin Sunimi raamat «On asju, mida näed vaid hoogu maha võttes» räägib teemadel nagu armastus, sõprus, töö, unistused…

Iga osa alguses on essee, millele järgneb rida lühikesi sõnumeid – nõuandeid ja tarkusi, mis aitavad meil meelerahu säilitada või saavutada. Need on esitatud vägagi soojal ja kõnetaval viisil, et saaksime nende üle mõtiskleda ja need meelde jätta. Nii saab neid kasutada meeleheite või ärevuse hetkedel, teades, et me pole üksinda.

«Ma loodan, et see raamat annab teile võimaluse tegusas ja tormakas elus mõelda ning mediteerida. Loodan, et see innustab teid leidma kontakti omaenese lahkema ja arukama poolega. Olge ikka rõõmsad ja terved, rahumeelsed ja alati halva eest hoitud!» on öelnud Haemin Sunim.

Avaldame raamatust 10 inspireerivat mõtet.

  1. Maailm, mida me näeme, pole kogu universum, vaid osake sellest, mis meie vaimule korda läheb. Ometigi on see osake maailmast meie vaimule kogu universum.
  2. Kui teil on ebameeldiv tunne, ärge klammerduge sellesse ega pöörake seda lõputult ühte- ja teistpidi. Selle asemel jätke see rahule, et see saaks hajuda. Emotsioonilaine rahuneb loomuldasa aegamööda, kui te selle toitmise lõpetate.
  3. Kui te pole suutnud – isegi mitmel katsel – halba olukorda muuta, tuleb teil muuta seda, kuidas te sellesse olukorda suhtute. Miski pole iseenesest hea või halb. Hea ja halb on alati millegi suhtes. Võrrelge oma olukorda kellegi omaga, kellel on hullem. Siis ei paista teie olukord sugugi nii halb.
  4. Kui elu valmistab pettumuse, võtke aeg maha, et puhata. Kui usaldus kõigub, kui lootus puruneb, kui armastatu teid hülgab, siis enne kui midagi teete, võtke aeg maha ja puhake.
  5. Kui tahate rahulikumalt magada, mõelge pead padjale pannes inimestele, kellele olete tänulik, või aegadele, kui saite teisi aidata ja tundsite ennast hästi. See soojendab südant, andes teile rahulikuma une.
  6. Olles enesega rahul ja enesega täielikult leppinud, oleme ka teiste vastu lahked ja meeldime neile sellisena, nagu me oleme.
  7. Ärge andke kriitika pärast alla. Õppige mitte märkama, mida inimesed, kes teid ei tunne, arvavad. See, kui teid kritiseeritakse, tähendab, ei inimesed panevad tähele, mida te teete. Olge julge ja jätkate oma rada.
  8. Me õpime elus oma vigadest. Teinud vea, küsige eneselt lihtsalt, mida te sellest õppida saate. Võttes õppetunde vastu rõõmu ja tänuga, areneme seda rohkem.
  9. Kui te tõsimeeli teistest hoolite ja otsite teid, kuidas aidata teiste õnnestumisele kaasa, pole teil vaja otsida võimalusi, kuidas oma tuju tõsta. Isetu ja sõbralik tegu tõstab teie tuju ja enesehinnangut.
  10. Maailm pöörleb edasi ka ilma teieta. Laske lahti mõttest, et teie tee on ainuke; et te olete ainuke, kes midagi teeb. Mida tänulikumana me ennast tunneme, seda õnnelikumaks saame. See on nõnda, et tänulikkus aitab meil mõista, et me kõik oleme seotud. Tänulikkust tundes ei tunne keegi ennast üksinda. Tänulikkus aitab meil mõista, et oleme üksteisest sõltuvad.